2010.10.11. 15:47 PókerBónusz

Mi a probléma az ász párral?

Két fekete ász osztó pozícióban. Szép, minden póker játékos álma! De az ászpárral tönkre is lehet menni… A múlt heti egyik online MTT versenyemen már az első leosztásban fekete ászpárom volt az osztó helyén. Remek! A pókeresek Mona Lisája. De akárcsak Mona Lisa mosolya, a dolgok ez esetben is kissé rejtélyesre fordultak.

Előttem 60-ig emeltek, egy játékos megadta. Én ráemeltem 200-ig. Az eredeti emelő dobott, a másik játékos megadta.

A flop 10♦ 7♣ 3♦ lapokat hozott. Ellenfelem passzolt majd megadta a 450-es hívásomat. A turn: J♦. Ellenfelem passzolt. Hívhattam volna újra, de a probléma a stack nagyságával volt. Ha 1000-1500-at hívok és tovább nő a kassza – ellenfelem vagy megadja és a rivernél hív – akkor all-in lenne. Az egész versenyemet arra tettem volna fel, hogy nála vajon van vagy nincs flush / szett. Így mehet valaki tönkre ászpárral. Ezért inkább passzoltam.

River: pikk dáma. Ellenfelem 550-et hívott. Én egyszerűen csak megadtam, nála pedig, mint kiderül Q7 lapok voltak, tehát lett két párja.

Szerintem ez elég bizarr lépés volt. Miért akarta egyáltalán megjátszani ezeket a szemét lapokat, ráadásul pozíción kívül, 3betelt preflop kasszában? Nem gondolhatta, hogy a semmivel squeezelek, különben 4betelt volna. A szimpla megadáshoz azt kellett gondolnia, hogy nálam „valódi lap van” és remélnie, hogy megszerezheti az összes zsetonomat egy jó floppal.

Ha egy közepes párja lett volna, akkor az egyetlen „valódi lap”, aminél jobb lehet preflop, az az AK. Nem adhat meg anélkül, hogy nincs remény, hogy a lapjaiból lesz valami még jobb, ez túl gyenge játék lenne ugyanis. Azt kell feltételeznem, hogy egy nagyobb check-raise-t tervezett ellenfelem a turnre. Ez rossz terv, mivel így csak újra hívtam volna riveren olyan lapokkal, amik elég erősek ahhoz, hogy megadjam a turn emelést. És ha nálam AK van, a riverrel sorom lett volna – amivel verem a lapjait.

Showdown után már örülök, hogy passzoltam a turn-nél. Ha emelt volna, akkor a szerencsés riverrel kiüt engem a versenyből. A dolgok kedvezőre fordultak ellenfelem számára, de Te otthon ugyanezt ne próbáld ki.

Szólj hozzá!

Címkék: online stratégia póker póker verseny


A bejegyzés trackback címe:

https://pokerbonusz.blog.hu/api/trackback/id/tr582363113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása