2010.08.28. 11:09 PókerBónusz

Ha kétségeid vannak, ne blöffölj

A blöfföléshez a helyzet alapos ismeretére és megértésére van szükség, amint a következőkben leírt helyzet mutatja.

Ha a kezdő póker játékosok tippeket kérnek, általában azt tanácsolom nekik, hogy jóval kevesebbet blöfföljenek, mint amennyit a filmek, vagy tv-s póker műsorok sugallnak. A blöfföléshez az esélyek megértésére, az ellenfelek lapjainak olvasására van szükség és tisztában kell lenni azzal, hogy melyik kezet is tünteted fel jónak. Ha kétségeid vannak, egyáltalán ne blöffölj.

Nem régiben egy póker versenyen egy játékos 600-zal emelt (75/150 vakszinten), én pedig megadtam osztó helyzetből, A♥ 5♥ lapokkal. Mindkét vak szintén megadta.

A flopra A♣ 4♦ A♦ jött. Az előzőleg megadó két játékos passzolt, az emelő 1000-et hívott, én megadtam. Nem volt értelme emelni. Négyen voltunk a kasszára, ha valaki másnál lett volna egy ász, akkor én a kísérőlapommal (kicker) lemaradtam volna mögötte. A „csak akkor adj meg, ha veszítesz” klasszikus esete. A kisvak eldobta a lapjait, a nagyvak megadott. A turnnel 6♣ jött és mind passzoltunk. Gyanús.

A river lapja 3♥ volt. A nagyvak 2500-zal hívott, ez volt az első agresszív lépése. Az eredetileg emelő játékos megadta. Nos, semmi esély nem volt rá, hogy a lapjaim nyerjenek. Az emelő játékos szimpla megadása határozottan egy nagyobb ász-kombinációt sejtetett az enyémnél, a nagyvaknál pedig bizonyára full house volt.

Én eldobtam a lapjaimat és az eredetileg emelő játékos AJ lapokat mutatott. A nagyvaknál… egy semmitérő flush húzó volt. Egy blöff! Totális őrület! Hogyan tudott két játékossal szemben is belemenni ilyen blöffbe? Legalább egyikünknél kellett hogy legyen három ász vagy ennél is jobb. Legalább egyikünk biztosan megadott. A szerencsétlen blöffölő egyszerűen csak „úgy tett, mintha lenne valamije”. És csak a kassza felét hívta! Egy könnyű, azonnali megadás az első emelőnek  - vagy egy kelletlen, vonakodó megadás tőlem, ha eldobta volna. Komolyan: ne blöffölj, ha kétségeid vannak.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://pokerbonusz.blog.hu/api/trackback/id/tr562253938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása